Kajscenen
Beskrivning
Kajscenen är en flexibel lokal som har flera ingångar och kan möbleras på olika sätt beroende på arrangemangets behov.
Kajscenen ligger på Vävens första våningsplan intill älven bredvid den stora Vävenscenen. Lokalen passar främst för arrangörer som vill göra publika arrangemang, men det är även möjligt att abonnera för slutna sällskap. Möbleringen är flexibel med en upphöjd scen som lämpar sig bra för framträdanden eller föreläsningar.
Kapacitet och utrustning
Lokalen är luftig med högt tak, två entréer och stora panoramafönster mot älven. Här finns även restaurangen Kajen. Lokalen är en populär mötesplats med en av Umeås vackraste utsikter.
Publikkapaciteten påverkas av vilken möblering som är önskad. Ungefär så här ser maxkapaciteten ut:
Stående:
- Stående publik – max 400 platser. Lokalen inkluderar då Kajens möblering samt några ståbord.
Sittande:
- Biosittning framför scen – 175 platser. Något färre (cirka 140 platser) om lokalen ska spärras av med så kallade Pipe&Drape.
- Cafésittning – cirka 60 platser fördelade mellan 12 bord.
- Kombination cafésittning plus biosittning – cirka 130 platser.
Boka Kajscenen
För frågor om tillgänglighet eller priser kontakta oss via mejl: bokning.vaven@umea.se
För övriga typer av bokningar, till exempel konferens och mässa, kontakta konferensvåningen P5 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Möblering
Skisser på olika möbleringsupplägg presenteras här inom kort.
Teknik och möblering
Detaljplanering levereras till producent vid Väven senast 3 veckor innan arrangemanget. Det ska innehålla följande:
- Detaljtider/schema dag för dag
- Teknikinformation (tekspec./rider)
- Möblering/dukning
Teknikbehov bestäms i förväg i samråd med bokningskontakt och kan medföra extrakostnader. Följande teknik finns att tillgå:
- Möbel med 12 kanaligt analogt mixerbord (Soundcraft) och tre trådlösa mikrofonmottagare samt ca 10 meter multikabel.
- Mikrofonerna går att ha olika kombinationer på två headset + en handmikrofon eller två handmikrofoner och ett headset.
- PA-system bestående av två basar med toppar samt två monitorer (JBL, aktiva).
- Två vevstativ samt två stativrör.
- Mikrofoner, 6 st AKG D5, 5 st Shure SM58 samt 1 st Shure SM 57.
- Mikrofonstativ 7 st.
- Notställ 2 st.
- Förgreningsdosa 2 st modell större samt en mindre (svarta runda upprullbara).
- Tre lineboxar.
- Trummikrofoner (Samson), kit i väska bestående av 1 kagge, tre puk, 1 virvel och 2 kondensatormickar för överhäng.
- Projektor Panasonic PT-EZ 580WU [5400 ANSI lumen] (16:10, 1920x1200).
- Projektor BENQ [3500 ANSI lumen] (4:3).
- Projektorduk ca 2 meter bred (uppdragbar, likt en rollup).
- Projektorduk ca 3 meter bred (Aluminiumställning, Duk som knäpps fast).
- XLR kablar i blandade längder 5-10 meter.
- Diverse kablage och adaptrar för ljud, bild och ström.
- Uppsatt i rårör taket framför scenen finns 4 st RGB-LED kannor.
- 2 st stativ med t-bom för sidoljus samt ytterligare 4 st RGB-LED kannor.
- Ljusbord av enklare modell (Chauvet Obey 70).
Teknisk samordning
Patrik Nimrodsson, hustekniker
Telefon: 070-649 17 34
E-post: patrik.nimrodsson@umea.se
Viktig information till arrangörer
Detta ingår i lokalhyran
- Befintlig teknik
- En scenmästare
- Biljettupplägg/Biljettservice
- Vävens kommunikationskanaler
- En husvärd
- Obemannad garderob
Planering
Bekräftade bokningar av Kajscenen tilldelas en producent som hjälper arrangören.
Teknik och möblering
Detaljplanering levereras till producent vid Väven senast 3 veckor innan arrangemanget. Det ska innehålla följande:
- Detaljtider/schema dag för dag
- Teknikinformation (tekspec./rider)
- Möblering/dukning
Biljetter
Arrangemang på Kajscenen kan ske med eller utan biljetter. All biljettförsäljning måste ske genom Vävens biljettservice, mot en kostnad.
>> Klicka här för mer information om biljettupplägg och serviceavgifter <<
Marknadsföring
Digital skyltning, evenemangskalender, sociala medier och extra synlighetspaket – det finns mycket att tänka på när det gäller marknadsföring. Vissa saker ingår i lokalhyran, en del finns som tillval.
>> Klicka här för mer information om marknadsföring <<
Förtäring
Om du önskar beställa förtäring till ditt arrangemang gör du det själv via husets restauratör, Kulturbageriet på plan 3 i Väven Norra.
Webb: kulturbageriet.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Wifi
Det trådlösa gästnätverket på Väven i Umeå heter _UK_Guest. Om du har Umeåregionens bibliotekskort kan du logga in med ditt kort och pinkod eller med ditt personnummer och pinkod. Du kan även få en gästinloggning av din kontakt vid bokning av lokalen.
Evenemangstillstånd
>> Klicka här för att läsa mer om hur du söker evenemangstillstånd <<
Säkerhet
Arrangören har det yttersta ansvaret för:
- att garantera publikens, konferensgästers och de medverkandes/artisternas säkerhet.
- att med hjälp av husets utsedda säkerhetsansvariga avbryta arrangemanget om något inträffar som kan orsaka person- eller sakskada.
- att eventuella ordningsvakter anlitas och bekostas.
Användandet av lokalen
Arrangören ansvarar för:
- att detaljplaneringen för arrangemanget levereras till Vävens producent senast 3 veckor innan arrangemanget.
- att de skriftliga instruktioner som finns för lokalen följs.
- att lokalen endast används för det ändamål och den tid som överenskommits.
- att alkohol inte förekommer i lokalen utan tillstånd.
- att upplåsningskod inte lämnas ut till obehöriga.
- att omedelbart rapportera till Vävens personal på plats om nyckelkort/upplåsningstag borttappas.
- att ersätta eventuell skada eller förlust som orsakats av arrangören.
- att bekosta larm som löses ut på grund av arrangörens oaktsamhet.
- de ägodelar som finns i lokalen (som tillhör arrangören och/eller besökarna).
- att eventuell alkohol och förtäringsservering beställs och hanteras via tillståndsinnehavaren Blå Huset AB.
Allmänt
- Arrangören har tillträde till lokalen enligt de överenskomna ramtiderna för bokningen. Vid sluttid skall publiken ha lämnat lokalen och egen tillförd teknik vara avlägsnad. Loger skall vara tömda senast 1 timme efter avslutad föreställning.
- All pausservering eller förtäring serveras av husets restauratör. Extern leverantör av cateringservering är inte tillåtet.
- För tid utöver överenskommelse debiteras timkostnad utifrån gällande prislista.
- Arrangören kan bli ersättningsskyldig för skador som åsamkats anläggningen om dessa skador direkt kan härledas till arrangören.
Avbokning
Vid avbokning inom 4 veckor före arrangemangets början debiteras arrangören 75 procent av den totala kostnaden.
Fakturering
Fakturan ska betalas inom 30 dagar efter fakturadatumet.
Force Majeur
Om händelser av typ Force Majeur inträffar och därigenom förhindrar att arrangemanget kan genomföras, upphör bokningsvillkoren att gälla.